Protokoły Komisji Wychowania, Oświaty, Kultury i Pomocy Społecznej, Mieszkaniowa i Gospodarki komunalnej

Protokół Nr 2/2019 z posiedzenia Komisji Wychowania, Oświaty, Kultury i Pomocy Społecznej, Mieszkaniowa i Gospodarki Komunalnej w dniu 08.02.2019 r.

Protokół Nr 2/2019
z posiedzenia Komisji Wychowania, Oświaty, Kultury i Pomocy Społecznej, Mieszkaniowa
i Gospodarki Komunalnej w dniu 08.02.2019 r.



Posiedzenie otworzył Przewodniczący Komisji Robert Ptaszyński, powitał radnych i pracowników urzędu – lista obecności w załączeniu. Następnie przedstawił porządek posiedzenia, który został przyjęty i przedstawia się następująco:
1.Otwarcie.
2.Przedstawienie informacji o liczbie uczniów i oddziałów szkolnych ( stan bieżący i prognozy).
3.Przedstawienie harmonogramu oraz kosztów dowozów szkolnych.
4.Zapoznanie się z funkcjonowaniem klubu Senior+.
5.Wolne głosy i wnioski.

Ad.2
Milena Świątek kierownik referatu oświaty przedstawiła informację o bieżącej liczbie uczniów i liczbie oddziałów szkolnych oraz prognozę do roku 2025 według danych z ewidencji ludności.
W roku szkolnym 2018/2019 zostało utworzonych 54 oddziałów dla ogólnej liczby uczniów 793.
W poszczególnych jednostkach oświatowych liczba ta kształtuje się następująco:
SP Kołaczkowo 9 oddziałów 171 uczniów
SP Bieganowo 9 oddziałów 137 uczniów
SP Grabowo Królewskie 7 oddziałów 80 uczniów
SP Sokolniki 10 oddziałów 155 uczniów
SSP Wszembórz 9 oddziałów 75 uczniów
Gimnazjum w Kołaczkowie 3 oddziały 62 uczniów
Przedszkole w Kołaczkowie 3 oddziały 50 dzieci
Przedszkole w Sokolnikach 2 oddziały 33 dzieci
Borzykowo 1 oddział 13 dzieci
Wszembórz 1 oddział 17 dzieci
Radny Michał Stefański zapytał czy w prognozie są ujęci uczniowie z Wszemborza.
Milena Świątek kierownik referatu oświaty odpowiedziała, że są ujęci ponieważ gmina ma obowiązek zapewnić dzieciom miejsce w szkole. Na chwilę obecną  nie posiadamy informacji,  do której szkoły rodzice zapiszą dziecko.
Radna Ewa Zgolińska wnioskuje, aby przy opracowywaniu obwodów szkolnych ująć dzieci z Gorazdowa do obwodu SP w Kołaczkowie.
Ad.3
Milena Świątek kierownik referatu oświaty poinformowała, że harmonogram dowozów szkolnych od września nie uległ zmianie. Dowozy są zorganizowane tak jak w I półroczu i nie wpłynęły żadne uwagi ani skargi, aby go zmieniać.
Radny Michał Stefański zapytał o organizację wyjazdów na inne cele niż związane z dowozami.
Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że w okresie dowozów nie ma takiej możliwości. Czasem są organizowane wyjazdy w godzinach pomiędzy dowozami są to np. wyjazdy z dziećmi do kina. Wynajem najczęściej dotyczy wyjazdów w weekend.
Milena Świątek kierownik referatu oświaty przedstawiła koszty dowozów szkolnych. Koszty zostały podzielone na wydatki rzeczowe, których całkowita wartość wynosiła w 2018 roku 118.427,94 zł oraz płace i pochodne, które wynosiły 261.194,74 zł. W 2018 roku bus przejechał 35.015 km oraz zużył 4.234 l paliwa, autobus o nr rejestracyjnym PWR50RT wykonał 27.850 km przy zużyciu 5.684 l paliwa, oraz autobus o nr rejestracyjnym PWR 99 ME wykonał 29.669 km i zużył 6.048 l paliwa ( szczegółowe informacje w załączeniu).
Radny Michał Stefański zapytał o nieużywany autobus, jakie są plany z min związane.
Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że została zaktualizowana jego wycena i w lutym zostanie ogłoszony po raz kolejny do sprzedaży. Jeżeli nie będzie kupca autobus zostanie oddany na złom.
Ad.4
Lidia Kwiatkowska kierownik GOPS w Kołaczkowie  zapoznała radnych z funkcjonowaniem klubu Senior+. Poinformowała o trwającej rekrutacji, do dnia dzisiejszego zgłosiło się 8 osób. Koordynatorem zajęć będzie osoba, która obecnie jest asystentem rodziny w GOPS w Kołaczkowie zatrudniona na 0.5 etatu, natomiast w klubie Senior+ otrzyma dodatkowe ¼ etatu jako wychowawca w ośrodku wsparcia dziennego. Według wymagań programu konieczne jest zatrudnienie jeszcze jednej osoby do prowadzenia zajęć z fizjoterapii.
Przewodniczący Robert Ptaszyński zapytał jak będzie rozwiązana sytuacja w przypadku zgłoszenia się powyżej 15 osób.
Lidia Kwiatkowska kierownik GOPS w Kołaczkowie odpowiedziała, że w razie większej ilości osób chętnych do uczestnictwa w klubie Senior+ , będą brane pod uwagę kryteria rekrutacji tj. korzystanie z pomocy żywnościowej, dochód, stopień niepełnosprawności. Dodała, że jest złożony wniosek projektowy o dofinansowanie. Jeżeli zostaną pozyskane środki będzie możliwość utworzenia drugiej grupy. Projekt posiada 3 lata ciągłości i jeżeli będą chętne osoby, to trzeba będzie poszukać środków.
Ad.5.
Anna Zimna Dyrektor SP w Grabowie Królewskim poinformowała, że szkoła nadal czeka na wykonanie czyszczenia rynien. Koniecznością była wymiana uszkodzonego odcinka rynny, za który zapłacono 700 zł.
Milena Świątek kierownik referatu oświaty powiedziała, że dyrektorzy we własnym zakresie załatwiają takie usługi, a nie przez referat oświaty.
Wójt Teresa Waszak dodała, że jeżeli istnieje w szkołach potrzeba czyszczenia rynien to dyrektorzy mogą kompleksowo zebrać ofertę, wysłać zapytania o cenę i wykonać prace we wszystkich szkołach.
Stefania Felicka dyrektor ZSP w Kołaczkowie zapytała czy jeżeli podpiszemy umowę na kompleksowe wykonanie napraw, to czy będzie to też dotyczyło napraw dachu czy tylko bieżących napraw. Podobnie będzie przy naprawach elektrycznych, hydraulicznych czy innych. Kwestia czy firma będzie na tyle dyspozycyjna, aby obsługiwała szkoły w nagłych wypadkach.
Przewodniczący Robert Ptaszyński powiedział, że wybór jednej firmy będzie dotyczył czyszczenia rynien, aby zminimalizować koszty.
Stefania Felicka dyrektor ZSP w Kołaczkowie zapytała czy każda z dyrektorów może występować w imieniu gminy, ponieważ dlaczego jedna dyrektor ma występować w imieniu pozostałych jednostek. Współpraca pomiędzy dyrektorami istnieje, ale czy zawarcie takiego porozumienia może być podpisane przez jedną z dyrektorów, czy przez każdą odrębnie.
Milena Świątek odpowiedziała, że odrębnie na każda placówkę, ale oferta będzie obejmowała wszystkie szkoły.
Stefania Felicka dyrektor ZSP w Kołaczkowie zapytała czy w przypadku dużych remontów jest możliwość prowadzenia nadzoru budowlanego.
Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że przy dużych inwestycjach taki nadzór jest prowadzony, natomiast przy małych nie jest konieczny. W razie wątpliwości można zebrać oferty na prowadzenie nadzoru.
Radny Jerzy Woś zapytał dlaczego dzieci 5 letnie nie mogą chodzić do przedszkola w Grabowie Królewskim razem z oddziałem 6 latków, gdzie oddział liczyłby 15 osoób.
Milena Świątek odpowiedziała, ze zmieniły się przepisy według których dzieci 5 letnie będące w oddziale 6 latków powodują, że subwencja na nauczyciela jest pomniejszona.
Radny Jerzy Siemiątkowski zapytał dlaczego pracownicy obsługi w szkołach którzy od października otrzymali płacę wynagrodzenie zasadnicze plus dodatek stażowy, na chwilę obecną mają mniej. Dlaczego od stycznia ta reguła się zmieniła.
Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że nikt takiej reguły nie wprowadził. Od października pracownicy otrzymali takie wynagrodzenie i nikt z pracowników nie otrzymuje wynagrodzenia poniżej minimalnej kwoty. Pracownicy samorządowi od stycznia otrzymali również 5% podwyżki.
Radny Jerzy Siemiątkowski zapytał o dodatki dla nauczycieli określone w uchwale Rady Gminy z 2009 roku.
Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że odpowie pisemnie.
Radny Michał Stefański zgłosił wiosek rodziców o przesunięcie przejścia dla pieszych na ul. Krakowskiej, w stronę ul. Szkolnej. Złożył wniosek, aby nie parkować pojazdów przy barierkach przy ZSP w Kołaczkowie, aby dzieci mogły swobodnie przechodzić. Zapytał czy parking przy hali sportowej będzie poszerzony.
Stefania Felicka dyrektor ZSP w Kołaczkowie odpowiedziała, że najlepszym sposobem byłoby wydzielenie ścieżki dla pieszych, w przeciwnym wypadku poszerzony zostanie tylko parking a przejścia nadal nie będzie.
Wójt Teresa Waszak odpowiedziała, że jest umówiona na spotkanie w KOWR w temacie przejęcia terenów agencyjnych, również terenów po byłej kolejce wąskotorowej.
Na tym posiedzenie zakończono.
Protokół sporządziła                              Przewodniczący Komisji
Monika Jazic                                         Robert Ptaszyński





Wiadomość powiązana z

Organ

Rejestr zmian

Dokument wytworzony przez: Rada Gminy
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 12 kwietnia 2019 12:22
Dokument wprowadzony do BIP przez: Robert Nowak
Ilość wyświetleń: 497
12 kwietnia 2019 12:22 (Robert Nowak) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany