Kołaczkowo, dn. 19.04.2012 r.
OŚ.6220.4.2012
OBWIESZCZENIE
Wójta Gminy Kołaczkowo
Na podstawie z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. Nr 199 poz. 1227 ze zmianami) w związku z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2000 r. Dz. U. Nr 98, poz. 1071 ze zm.),
zawiadamiam strony postępowania
że Wójt Gminy Kołaczkowo wydał postanowienie, w którym stwierdził obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz określił zakres raportu dla przedsięwzięcia pn.: „Zespół Elektrowni Wiatrowych Słupca” polegającego na budowie do 18 elektrowni wiatrowych wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, placami montażowymi, zjazdami z istniejących dróg, Głównym Punktem Odbioru (GPO)-stacja transformatorową, Zespołami Linii Kablowych, w skład których wchodzą linie elektroenergetyczne nn, SN i WN wraz z liniami telesterowniczymi oraz rozdzielniami i stacjami kontenerowymi.
Wnioskodawca/Inwestor: DOMREL Biuro Usług Inwestycyjnych Sp. z o.o.
ul. Odzieżowa 12 c/1, 71-502 Szczecin
Wójt Gminy
/-/ Wojciech Majchrzak
Kołaczkowo, dn. 19.04.2012 r.
OŚ.6220.4.2012
POSTANOWIENIE
Wójt Gminy Kołaczkowo na podstawie art. 63 ust. 1 i 4, art. 66 oraz art. 68 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. Nr 199, poz. 1227 ze zmianami) w związku z §3 ust. 1 pkt 6 lit b, rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213, poz. 1397), oraz art. 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zmianami), po rozpatrzeniu wniosku firmy DOMREL Biuro Usług Inwestycyjnych Sp. z o.o. ul. Odzieżowa 12 c/1, 71-502 Szczecin (Biuro w Poznaniu: ul. Hawelańska 1, 61 – 625 Poznań)
postanawia
1. Stwierdzić obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla przedsięwzięcia pn.: „Zespół Elektrowni Wiatrowych Słupca” polegającego na budowie do 18 elektrowni wiatrowych wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, placami montażowymi, zjazdami z istniejących dróg, Głównym Punktem Odbioru (GPO)-stacja transformatorową, Zespołami Linii Kablowych, w skład których wchodzą linie elektroenergetyczne nn, SN i WN wraz z liniami telesterowniczymi oraz rozdzielniami i stacjami kontenerowymi.
2. Określić zakres raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.
Raport o oddziaływaniu na środowisko powinien być wykonany zgodnie z art. 66 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udział społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, tj. powinien zawierać:
1. opis planowanego przedsięwzięcia, a w szczególności:
a) charakterystykę całego przedsięwzięcia i warunki użytkowania terenu w fazie budowy i eksploatacji lub użytkowania,
b) główne cechy charakterystyczne procesów produkcyjnych,
c) przewidywane rodzaje i ilości zanieczyszczeń, wynikające z funkcjonowania planowanego przedsięwzięcia;
2. opis elementów przyrodniczych środowiska objętych zakresem przewidywanego oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na środowisko, w tym elementów środowiska objętych ochroną na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody;
3. opis istniejących w sąsiedztwie lub w bezpośrednim zasięgu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia zabytków chronionych na podstawie przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
4. opis przewidywanych skutków dla środowiska w przypadku niepodejmowania przedsięwzięcia;
5. opis analizowanych wariantów, w tym:
a) wariantu proponowanego przez wnioskodawcę oraz racjonalnego wariantu alternatywnego,
b) wariantu najkorzystniejszego dla środowiska wraz z uzasadnieniem ich wyboru;
6. określenie przewidywanego oddziaływania na środowisko analizowanych wariantów, w tym również w przypadku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej, a także możliwego transgranicznego oddziaływania na środowisko;
7. uzasadnienie proponowanego przez wnioskodawcę wariantu, ze wskazaniem jego oddziaływania na środowisko, w szczególności na:
a) ludzi, rośliny, zwierzęta, grzyby i siedliska przyrodnicze, wodę i powietrze,
b) powierzchnię ziemi, z uwzględnieniem ruchów masowych ziemi, klimat i krajobraz,
c) dobra materialne,
d) zabytki i krajobraz kulturowy, objęte istniejącą dokumentacją, w szczególności rejestrem lub ewidencją zabytków,
e) wzajemne oddziaływanie między elementami, o których mowa w lit. a–d;
8. opis metod prognozowania zastosowanych przez wnioskodawcę oraz opis przewidywanych znaczących oddziaływań planowanego przedsięwzięcia na środowisko, obejmujący bezpośrednie, pośrednie, wtórne, skumulowane, krótko-, średnio- i długoterminowe, stałe i chwilowe oddziaływania na środowisko, wynikające z:
a) istnienia przedsięwzięcia,
b) wykorzystywania zasobów środowiska,
c) emisji;
9. opis przewidywanych działań mających na celu zapobieganie, ograniczanie lub kompensację przyrodniczą negatywnych oddziaływań na środowisko, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru;
10. jeżeli planowane przedsięwzięcie jest związane z użyciem instalacji, porównanie proponowanej technologii z technologią spełniającą wymagania, o których mowa w art. 143 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska;
11. wskazanie, czy dla planowanego przedsięwzięcia jest konieczne ustanowienie obszaru ograniczonego użytkowania w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska, oraz określenie granic takiego obszaru, ograniczeń w zakresie przeznaczenia terenu, wymagań technicznych dotyczących obiektów budowlanych i sposobów korzystania z nich; nie dotyczy to przedsięwzięć polegających na budowie drogi krajowej;
12. przedstawienie zagadnień w formie graficznej;
13. przedstawienie zagadnień w formie kartograficznej w skali odpowiadającej przedmiotowi i szczegółowości analizowanych w raporcie zagadnień oraz umożliwiającej kompleksowe przedstawienie przeprowadzonych analiz oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko;
14. analizę możliwych konfliktów społecznych związanych z planowanym przedsięwzięciem;
15. przedstawienie propozycji monitoringu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na etapie jego budowy i eksploatacji lub użytkowania, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru;
16. wskazanie trudności wynikających z niedostatków techniki lub luk we współczesnej wiedzy, jakie napotkano, opracowując raport;
17. streszczenie w języku niespecjalistycznym informacji zawartych w raporcie, w odniesieniu do każdego elementu raportu;
18. nazwisko osoby lub osób sporządzających raport;
19. źródła informacji stanowiące podstawę do sporządzenia raportu.
Ponadto raport powinien zawierać szczegółową i wnikliwą analizę aspektów związanych z ochroną przyrody, ochroną przed hałasem, ochroną przed polami elektromagnetycznymi oraz gospodarką odpadami tj.:
1. Z zakresu ochrony przyrody należy:
• opisać elementy przyrodnicze środowiska będące w zasięgu przewidywanego oddziaływania planowanego przedsięwzięcia (w tym szatę roślinną z chronionymi gatunkami i siedliskami przyrodniczymi, występujące zwierzęta, ukształtowanie terenu, występowanie wód powierzchniowych) oraz inne elementy przyrodnicze objęte ochroną na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2009 r. Nr 151, poz. 1220 ze zm.) ze szczególnym uwzględnieniem ptaków i nietoperzy (w cyklu rocznym, tj. w okresie lęgowym, migracji i zimowania), które są grupą organizmów szczególnie narażoną na negatywne oddziaływanie tego typu inwestycji; opis powinien zawierać podstawowe parametry lokalnych populacji, które pozwoliłyby ocenić skalę i sposób wykorzystywania omawianego terenu przez awifaunę i chiropterofaunę; powyższe informacje należy przedstawić w oparciu o szczegółowe, aktualne i konkretne dane dotyczące gatunków oraz siedlisk występujących na przedmiotowym terenie i obejmujące m.in.: okres wegetacyjny roślin, a także okres lęgowy, migracji i zimowania chronionych gatunków zwierząt (w szczególności ptaków i nietoperzy),
• ocenić wpływ inwestycji na środowisko przyrodnicze ze szczególnym uwzględnieniem wpływu na ptaki i nietoperze, a także płazy (mogące gromadzić się w wykopach pod elektrownie), w tym określić przewidywane znaczące oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na środowisko, obejmuje oddziaływanie bezpośrednie, pośrednie, wtórne, skumulowane, krótko-, średnio-, i długoterminowe, stałe i chwilowe, wynikające z istnienia przedsięwzięcia oraz wykorzystania zasobów środowiska,
• opisać metody prognozowania zastosowane przez wnioskodawcę,
• opisać przewidywane działania mające na celu zapobieganie i ograniczanie (wskazać działania minimalizujące) ewentualnych negatywnych oddziaływań na środowisko – wszelkie proponowane do wykonania działania minimalizujące bądź rekompensujące powinny być przedstawione w sposób szczegółowy, niebudzący wątpliwości co do sposobu ich wykonania,
• opisać analizowane warianty wraz z uzasadnieniem proponowanego wariantu i wskazaniem jego oddziaływania na środowisko obejmującym oddziaływanie skumulowane,
• przedstawić zagadnienia związane z oddziaływaniem inwestycji, działaniami minimalizującymi oraz monitoringiem w formie graficznej,
• przedstawić propozycje ornitologicznego i chiropterologicznego monitoringu porealizacyjnego z podaniem metod i harmonogramu.
Zgodnie z informacjami zawartymi w opracowaniach: Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej 2008 „Wytyczne w zakresie oceny oddziaływania elektrowni wiatrowych na ptaki” oraz Porozumienia dla Ochrony Nietoperzy 2009 „Tymczasowe wytyczne dotyczące oceny oddziaływania elektrowni wiatrowych na nietoperze” zaleca się aby raport zawierał wyniki rocznego monitoringu przedrealizacyjnego ptaków i nietoperzy w celu uzyskania informacji o składzie gatunkowym i liczebności awifauny i chiropterofauny w cyklu rocznym, natężeniu i sposobie wykorzystywania przestrzeni przez ptaki i nietoperze, przeprowadzonego na podstawie metod określonych w ww. opracowaniach.
2. Z zakresu ochrony przed hałasem należy:
• określić parametry akustyczne turbin (najwyższy możliwy poziom mocy akustycznej),
• wskazać lokalizację turbin i wykonać analizę akustyczną w jednym z aktualnie obowiązujących układów współrzędnych określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 8 sierpnia 2000 r. w sprawie państwowego systemu odniesień przestrzennych (Dz. U. Nr 70, poz. 821); w przypadku, gdy przewiduje się niewielką zmianę lokalizacji turbiny na późniejszym etapie realizacji przedsięwzięcia należy wskazać wielkość przewidywanego przesunięcia w stosunku do wskazanych współrzędnych oraz najbardziej niekorzystną przewidywaną lokalizację ze względu na wpływ przedsięwzięcia na akustyczny stan środowiska w ww. układzie odniesienia; dla sytuacji najbardziej niekorzystnej należy wykonać ponowną analizę akustyczną i wykazać ponad wszelką wątpliwość, że zmiana lokalizacji turbiny we wskazanym zakresie nie będzie skutkowała wystąpieniem przekroczeń dopuszczalnych poziomów hałasu na granicy najbliższych terenów objętych ochroną akustyczną,
• podać odległość od najbliższych planowanych lub istniejących w sąsiedztwie lub pobliżu przedmiotowego przedsięwzięcia turbin wiatrowych,
• przeanalizować możliwość skumulowanego oddziaływania planowanej inwestycji i inwestycji o podobnym profilu planowanych lub istniejących w jej sąsiedztwie lub pobliżu,
• dołączyć informację od właściwego organu o faktycznym zagospodarowaniu terenów wokół planowanych turbin wiatrowych, ze wskazaniem terenów, o których mowa w art. 113 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 ze zm.) i rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (Dz. U. Nr 120, poz. 826) oraz określić odległość turbin od najbliższych terenów objętych ochroną akustyczną,
• podać największą odległość od siłowni, dla której przekroczone będą dopuszczalne poziomy hałasu na terenach objętych ochroną akustyczną,
• przedstawić skuteczne środki zmniejszające poziom hałasu co najmniej do poziomów dopuszczalnych na terenach objętych ochroną akustyczną, w przypadku przekroczenia akustycznych standardów jakości środowiska,
• przedstawić otrzymane wyniki w formie opisowej oraz graficznej, za pomocą izolinii odpowiadającym dopuszczalnym poziomom hałasu określonym dla najbliższych terenów objętych ochroną akustyczną,
• wskazać na załącznikach graficznych prezentujących rozkład poziomów hałasu lokalizację każdego ze źródeł hałasu, granice najbliżej położonych terenów, dla których określone zostały dopuszczalne poziomy hałasu w środowisku wraz ze wskazaniem tych poziomów.
3. Z zakresu ochrony przed polami elektromagnetycznymi należy opisać sposób przyłączenia turbin do sieci elektroenergetycznej, z uwzględnieniem własnych stacji elektroenergetycznych, napięcia znamionowego sieci wewnętrznych i sposobu przesyłu wytworzonej energii (linie kablowe, napowietrzne); w przypadku, gdy planuje się wykorzystanie stacji elektroenergetycznych i/lub linii nadpowietrznych należy ocenić rozkład pól elektrycznego i magnetycznego wokół tych obiektów.
4. Z zakresu gospodarki odpadami w raporcie należy określić rodzaj i ilość odpadów powstających na etapie budowy, eksploatacji i likwidacji przedsięwzięcia oraz sposób gospodarowania odpadami na ww. etapach i sposoby minimalizacji ich powstawania.
5. Należy opisać analizowane warianty przedsięwzięcia wraz z uzasadnieniem wybranego wariantu ze wskazaniem jego oddziaływania na środowisko, obejmującym oddziaływanie skumulowane.
6. Należy przeanalizować możliwość wystąpienia konfliktów społecznych, które mogą być związane z realizacją i eksploatacją przedmiotowego przedsięwzięcia.
7. Należy odnieść się do art. 81 ust. 3 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko oraz wyjaśnić, czy przedsięwzięcie może spowodować nieosiągnięcie celów środowiskowych zawartych w „Planie gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Odry”, zatwierdzonym na posiedzeniu Rady Ministrów w dniu 22 lutego 2011 r. przez Prezesa Rady Ministrów. Przedstawiając informacje na ten temat należy odwołać się do zapisów ww. dokumentu oraz przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2001 r. Prawo wodne (Dz. U. z 2012 r. poz. 145).
Uzasadnienie
W dniu 07.03.2011 r. Inwestor: DOMREL Biuro Usług Inwestycyjnych Sp. z o.o. ul. Odzieżowa 12 c/1, 71-502 Szczecin (Biuro w Poznaniu: ul. Hawelańska 1, 61 – 625 Poznań), wystąpił z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia dla przedsięwzięcia pn.: „Zespół Elektrowni Wiatrowych Słupca” polegającego na budowie do 18 elektrowni wiatrowych wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, placami montażowymi, zjazdami z istniejących dróg, Głównym Punktem Odbioru (GPO)-stacja transformatorową, Zespołami Linii Kablowych, w skład których wchodzą linie elektroenergetyczne nn, SN i WN wraz z liniami telesterowniczymi oraz rozdzielniami i stacjami kontenerowymi.
Do wniosku została załączona karta informacyjna w 3 egzemplarzach wraz z ich zapisem w formie elektronicznej na informatycznych nośnikach danych, poświadczona przez właściwy organ kopia mapy ewidencyjnej obejmująca przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmująca obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie oraz wypis z ewidencji gruntów obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie.
Zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213, poz. 1397) stwierdzono, że planowana inwestycja jest wyszczególniona w § 3 ust 1 pkt 6 lit. b jako inwestycja mogąca potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko.
Zgodnie z art. 63 ust. 1 w/w ustawy obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko stwierdza w drodze postanowienia organ właściwy do wydania decyzji. Stosowanie zaś do art. 64 ust. 1 przedmiotowej ustawy postanowienie, o którym mowa wyżej, wydaje się po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.
W związku z powyższym na podstawie art. 64 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. Nr 199 poz. 1227) w dniu 22.03.2012 r. wystąpiono do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego we Wrześni o wydanie opinii w sprawie obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia.
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu w postanowieniu (znak sprawy:WOO-II.4240.78.2012.NB) z dn. 06.04.2012 r. (wpł. 12.04.2012 r.) wyraził opinię, że dla przedsięwzięcia pn.: „Zespół Elektrowni Wiatrowych Słupca” polegającego na budowie do 18 elektrowni wiatrowych wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, placami montażowymi, zjazdami z istniejących dróg, Głównym Punktem Odbioru (GPO)-stacja transformatorową, Zespołami Linii Kablowych, w skład których wchodzą linie elektroenergetyczne nn, SN i WN wraz z liniami telesterowniczymi oraz rozdzielniami i stacjami kontenerowymi, istnieje potrzeba przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, oraz określił zakres raportu dla w/w inwestycji, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień z zakresu ochrony przyrody, ochrony przed hałasem, ochrony przed polami elektromagnetycznymi oraz gospodarki odpadami.
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny we Wrześni w opinii sanitarnej (znak sprawy: ON.NS-72/3-14/2012) z dn. 30.03.2012 (wpł. 05.04.2012 r.) r. stwierdził, że dla w/w inwestycji przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko jest wymagane.
Nakładając obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia pn.: „Zespół Elektrowni Wiatrowych Słupca” polegającego na budowie do 18 elektrowni wiatrowych wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, placami montażowymi, zjazdami z istniejących dróg, Głównym Punktem Odbioru (GPO)-stacja transformatorową, Zespołami Linii Kablowych, w skład których wchodzą linie elektroenergetyczne nn, SN i WN wraz z liniami telesterowniczymi oraz rozdzielniami i stacjami kontenerowymi, brano pod uwagę informacje zawarte w karcie informacyjnej oraz uwarunkowania, o których mowa w art. 63 ust 1. ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udział społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko tj.: rodzaj, charakterystykę i usytuowanie przedsięwzięcia oraz rodzaj i skalę jego możliwego oddziaływania a także usytuowanie przedsięwzięcia na obszarach wymagających specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt lub ich siedlisk lub siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, w tym obszarach Natura 2000.
Planowane przedsięwzięcie polega na budowie do 18 elektrowni wiatrowych wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną tj. budowanymi lub przebudowywanymi drogami dojazdowymi do elektrowni wiatrowych, placami montażowymi, zjazdami z istniejących dróg, Głównym Punktem Odbioru (GPO)-stacja transformatorową, Zespołami Linii Kablowych, w skład których wchodzą linie elektroenergetyczne nn, SN i WN wraz z liniami telesterowniczymi oraz rozdzielniami i stacjami kontenerowymi. Inwestor w karcie wskazał, że moc pojedynczej elektrowni wynosić będzie do 3 MW, a całkowita wysokość do 200 m. Elektrownie zostaną zainstalowane na wieżach rurowych, posadowionych na żelbetowych płytach fundamentowych. Elektrownie będą miały wirnik trójłopatowy. Produkcja energii rozpoczynać się będzie przy prędkości wiatru około 3,5 m/s, a przy prędkości powyżej 25 m/s nastąpi jej wyłączenie. Nominalną moc elektrownie osiągają przy prędkości wiatru na poziomie 12,5 m/s.
Obszar objęty wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach stanowi tereny użytkowane rolniczo, które poprzecinane są siecią drobnych cieków wodnych. Na wschodzie znajduje się duży kompleks leśny, w tej części przepływa też rzeka Wrześnica. Obszar zainwestowania znajduje się poza obszarami podlegającymi ochronie na podstawie przepisów ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2009 r. Nr 151, poz. 1220 ze zm.). Najbliżej położonym obszarem Natura 2000 jest obszar PLH300053 Lasy Żerkowsko-Czeszewskie, który został zatwierdzony Decyzją Wykonawczą Komisji Europejskiej z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie przyjęcia piątego zaktualizowanego wykazu terenów mających znaczenie dla Wspólnoty składających się na kontynentalny region biogeograficzny (Dz. U. UE L 11 z 13.1.2012, str. 105), znajdujący się w odległości około 3,5 km od przedsięwzięcia. Ponadto w odległości około 4 km od planowanego przedsięwzięcia zlokalizowane są następujące obszary Natura 2000: PLH300009 Ostoja Nadwarciańska, który został zatwierdzony ww. decyzją i PLB300002 Dolina Środkowej Warty, który został wyznaczony rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 stycznia 2011 r. w sprawie obszarów specjalnej ochrony ptaków (Dz. U. Nr 25, poz. 133).
Po analizie informacji zawartych w karcie, biorąc pod uwagę skalę inwestycji stwierdzono, że istnieje ryzyko negatywnego oddziaływania planowanego przedsięwzięcia stąd wskazane jest przeprowadzenie oceny oddziaływania inwestycji na środowisko. Przedmiotowa ocena pozwoli m.in. na określenie wpływu planowanego przedsięwzięcia na tereny objęte ochroną akustyczną wskazane w rozporządzeniu w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku i wykaże czy przedsięwzięcie spełniać będzie wymagane odnośnie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku. Ponadto możliwe będzie przeanalizowanie możliwości skumulowanego oddziaływania planowanego przedsięwzięcia oraz przedsięwzięć tego samego rodzaju zlokalizowanych w sąsiedztwie lub pobliżu inwestycji.
Raport o oddziaływaniu na środowisko powinien być wykonany zgodnie z art. 66 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udział społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko. Ustalając zakres raportu wskazano, że powinien on zawierać szczegółową i wnikliwą analizę aspektów związanych z ochroną powietrza, ochroną przed hałasem, ochroną przed polami elektromagnetycznymi oraz gospodarką odpadami. Ponadto, w raporcie inwestor winien przeanalizować warianty przedsięwzięcia wraz z uzasadnieniem wybranego wariantu i możliwość wystąpienie konfliktów społecznych. Należy odnieść się do ewentualnego wpływu inwestycji na osiągnięcie celów środowiskowych określonych w „Planie gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Odry”.
W związku z powyższym orzeczono jak w sentencji.
POUCZENIE
Na niniejsze postanowienie służy stronom zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za pośrednictwem Wójta Gminy Kołaczkowo w terminie 7 dni od daty doręczenia niniejszego postanowienia.
Wójt Gminy
/-/ Wojciech Majchrzak
Otrzymują:
1. DOMREL Biuro Usług Inwestycyjnych Sp. z o.o.
ul. Hawelańska 1, 61 – 625 Poznań;
2. a/a.
Do wiadomości:
1. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu;
2. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny we Wrześni.
Z uwagi na fakt, że liczba stron postępowania przekroczyła 20, niniejsze obwieszczenie zostało podane do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie na:
- tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy w Kołaczkowie;
- tablicach ogłoszeń w m. Krzywa Góra- gm. Kołaczkowo;
- tablicach ogłoszeń w m. Kołaczkowo- gm. Kołaczkowo;
- tablicach ogłoszeń w m. Wszembórz- gm. Kołaczkowo;
- tablicach ogłoszeń w m. Łagiewki- gm. Kołaczkowo;
- tablicach ogłoszeń w m. Budziłowo- gm. Kołaczkowo;
- tablicach ogłoszeń w m. Grabowo Królewskie- gm. Kołaczkowo;
- tablicach ogłoszeń w m. Gorazdowo- gm. Kołaczkowo;
- tablicach ogłoszeń w m. Borzykowo- gm. Kołaczkowo;
- tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy w Miłosławiu;
- tablicach ogłoszeń w m. Gorzyce-gm. Miłosław;
- stronie internetowej Urzędu Gminy Kołaczkowo – BIP zakładka Ochrona środowiska.
Doręczenie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia.
Termin 14 dni liczy się od dnia następnego po wywieszeniu obwieszczenia.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2022 Gmina Kołaczkowo