Zarządzenie nr 6/2007
Wójta Gminy Kołaczkowo
z dnia 4 kwietnia 2007 r.
w sprawie Regulaminu Organizacyjnego
Urzędu Gminy Kołaczkowo
Na podstawie art.33 ust.2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie
gminnym(Dz.U.z 2001r. , Nr 142, poz.1591, oraz z 2002r., Nr 23, poz.220,
Nr 62,poz.558 i Nr 113, poz.984) nadaję:
Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Kołaczkowo.
Rozdział I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1. Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Kołaczkowo zwany dalej
Regulaminem , określa:
1) zakres działania i zadania Urzędu Gminy Kołaczkowo zwanego dalej
Urzędem,
2) organizację Urzędu,
3) zasady funkcjonowania Urzędu,
4) zakres, działania kierownictwa Urzędu i poszczególnych referatów,
stanowisk pracy w Urzędzie.
§ 2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1) Gminie - należy przez to rozumieć Gminę Kołaczkowo
2) Radzie - należy przez to rozumieć odpowiednio Radę Gminy
Kołaczkowo,
3) Wójcie, Zastępcy Wójta, Sekretarzu, Skarbniku, Kierowniku Urzędu
Stanu - należy przez to rozumieć odpowiednio: Wójta Gminy
Kołaczkowo , Zastępcę Wójta Gminy Kołaczkowo, Sekretarza Gminy
Kołaczkowo, Skarbnika Gminy Kołaczkowo
oraz Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Kołaczkowie.
§ 3. 1. Urząd jest jednostką budżetową Gminy.
2. Urząd jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników.
3. Siedzibą Urzędu jest miejscowość Kołaczkowo.
§ 4.1. Urząd jest czynny w dniach roboczych w godzinach:
w poniedziałek od 8.00 do 16.00
od wtorku do piątku od 7.00 do 15.00
2. Urząd Stanu Cywilnego udziela ślubów także w niedziele, święta
i dni powszednie wolne od pracy w godzinach od 11.00 do 16.00
Rozdział II.
ZAKRES DZIAŁANIA I ZADANIA URZĘDU
§ 5.1. Urząd jest aparatem pomocniczym Wójta w realizacji jego zadania.
1) zadań własnych ,
2) zadań zleconych,
3) zadań wykonywanych na podstawie porozumienia z organami admini-
stracji rządowej (zadań powierzonych) i
4) zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia
międzygminnego,
5) zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia
komunalnego zawartego z powiatem, które nie zostały powierzone
gminnym jednostkom organizacyjnym , związkom komunalnym lub
przekazane innym podmiotom na podstawie umów.
§ 6.1. Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom Gminy w wykony-
waniu ich zadań i kompetencji.
2. W szczególności do zadań Urzędu należy:
wydawania decyzji , postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy Gminy
faktycznych wchodzących w zakres zadań gminy,
oraz załatwiania skarg i wniosków.
oraz innych aktów organów Gminy,
prawa oraz uchwał organów Gminy,
posiedzeń jej komisji oraz innych organów funkcjonujących w struktu-
rze Gminy,
wglądu w siedzibie Urzędu ,
zakresie przepisami prawa, a w szczególności:
Rozdział III.
ORGANIZACJA URZĘDU
§ 7.1. Kierownikiem Urzędu jest Wójt a kadrę kierowniczą stanowią na podstawie jego pisemnego upoważnienia:
- sekretarz
- skarbnik
§ 7.2. W skład Urzędu wchodzą następujące referaty i stanowiska pracy:
-Sekretariat i stanowisko ds. Kadr (SK)
- Referat Księgowości Podatków i Opłat (KPO)
- Urząd Stanu Cywilnego (USC)
- Stanowisko ds. Ewidencji Działalności Gospodarczej i Rolnictwa
(EDGR)
- stanowisko ds. Obsługi Organów Gminy (OOG)
- stanowisko ds. Dróg Publicznych, Gospodarki Przestrzennej (DGP)
- stanowisko ds. Ochrony Środowiska (OŚ)
- stanowisko ds. gospodarki gruntami oraz rozwoju lokalnego i promocji (GG)
- radca prawny(RP)
3. Na czele referatów stoją kierownicy.
§ 8.1. Referaty dzielą się na stanowiska pracy.
2. Podziału Referatów na stanowiska pracy dokonuje Wójt w drodze
zarządzenia wewnętrznego.
§ 9. Strukturę organizacyjna Urzędu określa schemat organizacyjny,
stanowiący załącznik nr 1 do Regulaminu.
Rozdział IV
§ 10 . Urząd działa według następujących zasad:
1) praworządności ,
2) służebności wobec społeczności lokalnej,
3) racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym,
4) jednoosobowego kierownictwa,
5) planowania pracy,
6) kontroli wewnętrznej,
7) podziału zadań pomiędzy kierownictwo Urzędu oraz
poszczególne referaty i stanowiska pracy a także wzajemnego
współdziałania .
§ 11. Pracownicy Urzędu w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań
Urzędu działają na podstawie i w granicach prawa i obowiązani są do
ścisłego jego przestrzegania.
§ 12. Pracownicy Urzędu w wykonywaniu zadań Urzędu i swoich obowiązków są
obowiązani służyć Gminie i Państwu.
§ 13. 1. Gospodarowanie środkami rzeczowymi odbywa się w sposób racjo-
nalny, celowy i oszczędny, z uwzględnieniem zasady szczególnej
staranności w zarządzaniu mieniem komunalnym.
oferty, zgodnie z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych.
§ 14. 1. Jednoosobowe kierownictwo zasadza się na jednolitości polecenioda-
wstwa i służbowego podporządkowania, podziału czynności na
poszczególnych pracowników oraz ich indywidualnej odpowiedzialno-
ści za wykonywanie powierzonych zadań.
ponoszą odpowiedzialność przed Wójtem za realizację swoich zadań
sposób zapewniający optymalną realizację zadań referatów i ponoszą
za to odpowiedzialność przed Wójtem.
przełożonymi podległych im pracowników i sprawują nadzór nad
nimi.
określa załącznik nr 2 do Regulaminu.
§ 15. 1. Urząd działa zgodnie z rocznym planem pracy.
2. Szczegółowe zasady planowania pracy w Urzędzie określa załącznik
nr 3 do Regulaminu.
§ 16. 1. W Urzędzie działa kontrola wewnętrzna , której celem jest zapewnienie
prawidłowości wykonywania zadań Urzędu przez poszczególne
referaty i wykonywania obowiązków przez poszczególnych pracowników
Urzędu.
nr 4 do Regulaminu .
§ 17. 1. Referaty realizują zadania wynikające z przepisów prawa i Regulaminu w
zakresie ich właściwości rzeczowej.
organizacyjnymi Urzędu w szczególności w zakresie wymiany informacji
i wzajemnych konsultacji.
Rozdział V
ZAKRESY ZADAŃ WÓJTA , SEKRETARZA GMINY
I SKARBNIKA GMINY
§ 18.1. Do zakresu zadań Wójta należy w szczególności:
nie innych osób do podejmowania tych czynności,
pracowników Urzędu,
5) zapewnianie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organiza-
cyjne Urzędu oraz jego pracowników,
narad z udziałem kierowników poszczególnych jednostek organiza-
cyjnych w celu uzgadniania ich współdziałania i realizacji zadań,
organizowanie ich współpracy,
organizacyjnymi w szczególności dotyczącymi podziału zadań,
Statut Gminy nie stanowi inaczej,
decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu
administracji publicznej,
przewodniczącego rady gminy oraz pracowników samorządowych
upoważnionych przez Wójta do wydawania w jego imieniu decyzji
administracyjnych ,
Urzędu czynności kancelaryjnych , wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Wójta przez przepis prawa i Regulamin oraz uchwały Rady.
14)przedkładanie Radzie projektów uchwał
§ 19.1. Wójt powierza Sekretarzowi prowadzenie w swoim imieniu następujących spraw:
- zastępowanie Wójta we wszystkich sprawach pod jego nieobecność lub z powodu niemożności pełnienia obowiązków Wójta wynikających z innych przyczyn
2. Kierowanie Urzędem
3. Opracowywanie projektu organizacyjnego Urzędu oraz uaktualnianie go
w miarę potrzeby ,
4. Opracowywanie projektów podziału referatów na stanowiska pracy,
5. Opracowywanie zakresów czynności dla kierowników referatów
oraz dla poszczególnych stanowisk pracy,
6. Przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawniania pracy
Urzędu,
7. Nadzór nad przygotowywaniem projektów uchwał Rady i materiałów
pod obrady Rady Gminy,
8. Nadzór nad sprawami kadrowymi- gospodarka etatami oraz funduszem
płac Urzędu, doskonaleniem kadr
9. Prowadzi kontrolę wewnętrzną Urzędu,
10. Dba o wygląd budynku Urzędu i jego otoczenia,
11. Planowanie kosztów utrzymania Urzędu i rozliczanie się z
wydatków przewidzianych na ten cel w budżecie Gminy,
12. Nadzoruje realizację bieżących wydatków budżetu i gospodarkę
materiałową Urzędu Gminy,
w tym przede wszystkim zbiorów aktów normatywnych,
14. Nadzorowanie rejestru skarg i wniosków oraz książki kontroli,
15. Nadzór nad realizacją zadań wynikających z ustawy o ochronie
danych osobowych oraz ustawy o dostępie do informacji publicznej,
16. Koordynacja planowania pracy w Urzędzie,
17. Koordynacja spraw związanych z wyborami, referendami
i spisami,
§19.2 Sekretarz wykonuje funkcję pełnomocnika informacji niejawnych
6) szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych.
§ 20. Do zadań Skarbnika należy:
innym osobom do dokonywania kontrasygnaty,
5) współdziałanie w opracowywaniu budżetu,
6) współdziałanie w sporządzaniu sprawozdawczości budżetowej,
zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Wójta.
Rozdział VI
PODZIAŁ ZADAŃ POMIĘDZY REFERATAMI
I STANOWISKAMI PRACY
§ 21. Do wspólnych zadań referatów należy przygotowywanie materiałów
oraz podejmowanie czynności organizatorskich na potrzeby organów
gminy, a w szczególności:
materiałów oraz projektów decyzji administracyjnych, a także
wykonywanie zadań wynikających z przepisów o postępowaniu
egzekucyjnym w administracji,
2) pomoc Radzie, właściwym rzeczowo komisjom Rady, Wójtowi
i jednostkom pomocniczym Gminy w wykonywaniu ich zadań,
3) współdziałanie ze Skarbnikiem przy opracowywaniu materiałów
niezbędnych do przygotowywania projektu budżetu Gminy,
4) przygotowywanie sprawozdań , ocen , analiz i bieżących informacji
o realizacji zadań,
zawodowego pracowników ,
do danego referatu,
kierowanych przez obywateli do innych organów,
12) wykonywanie zadań przekazanych do realizacji przez Wójta.
§ 22. Do zadań Sekretariatu i stanowiska ds. organizacji należy zapewnienie obsługi organizacyjnej Wójtowi, Sekretarzowi oraz sprawy kancelaryjno -
techniczne a w szczególności:
1) przyjmowanie wysyłanie i rozdzielanie korespondencji na zewnątrz
i wewnątrz Urzędu ,
innych pism wpływających do Urzędu,
- spotkań i zebrań organizowanych przez Wójta i Sekretarza,
organizowanie ich kontaktów z Wójtem lub Sekretarzem bądź kierowa-
nie ich do właściwych referatów.
pracy oraz akt osobowych pracowników ,
czynności z zakresu prawa pracy,
kwalifikacyjnych pracowników Urzędu,
jako pracodawcy,
i higieny pracy a w szczególności
d) zgłaszanie wniosków dotyczących poprawy stanu bhp,
e) przygotowywanie projektów wewnętrznych zarządzeń instrukcji
dotyczących bhp ,
f) rejestracja, kompletowanie i przechowywanie dokumentów
dotyczących wypadków przy pracy, chorób zawodowych
oraz wyników badań środowiska pracy,
§ 23. Do zadań stanowiska ds. Obsługi Organów Gminy należy zapewnienie
obsługi administracyjnej Rady i jej komisji oraz sprawy kancelaryjno -
techniczne a w szczególności:
stanowiskami pracy materiałów dotyczących projektów uchwał Rady i
jej komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych
organów,
komisje,
do i od Rady, jej komisji oraz poszczególnych radnych,
i jej komisji,
niem sesji, zebrań , posiedzeń i spotkań Rady , jej komisji i Wójta,
i jej komisji,
przez radnych,
radnymi,
§ 25. Do zadań Referatu Księgowości i Podatków należy:
Gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Wójta,
budżet Gminy,
obowiązków z zakresu sprawozdawczości,
jednostek organizacyjnych,
finansowego,
lnych i prawnych,
i opłat lokalnych, podatku rolnego i leśnego oraz innych podatków
i opłat pozostających w zakresie właściwości Gminy , a w
szczególności:
wych składanych organowi podatkowemu,
podatków i opłat,
administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania
zabezpieczającego,
podatków i opłat,
§ 26. Do zadań Radcy Prawnego należy wykonywanie obsługi prawnej Urzędu. W zakresie ustalonym ustawą z dnia 6 lipca 1982 o radcach prawnych dz. Ustaw 123 z 2002 r. poz. 1059.
§ 27. 1. Do zadań stanowiska ds. gospodarki gruntami, Rozwoju Lokalnego i Promocji Gminy oraz należą sprawy związane z kreowaniem rozwoju Gminy i jej promocja na zewnątrz , a w szczególności dotyczące:
promujących Gminę na zewnątrz
2. Zadania określone w ust.1 pkt 2 stanowisko ds. Rozwoju Lokalnego i Promocji Gminy realizuje we współdziałaniu ze stanowiskiem ds. Gospodarki Przestrzennej.
Prowadzenie spraw z zakresu gospodarki gruntami i wywłaszczania
nieruchomości - za wyjątkiem spraw należących do Wydziału Gospodarki
Komunalnej i Lokalowej - a w szczególności związanych z:
zabudowanymi i przeznaczonymi w planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę, w tym ich zbywania, oddawania
w użytkowanie wieczyste, użytkowanie , dzierżawę , najem , użyczenie, w trwały zarząd oraz ich przekazywaniem na cele
szczególne,
użytkowania wieczystego nieruchomości stanowiących własność gminy,
10) ochrona gruntów rolnych i leśnych w tym:
a) przeznaczenie gruntów na cele nierolnicze lub nieleśne,
b) wyłączanie gruntów z produkcji ,
i zdegradowanych i użyźniania innych gruntów,
11) przeciwdziałanie nieformalnemu obrotowi ziemią,
12)pracowniczych ogrodów działkowych
§ 28. 1. Do zadań stanowiska ds. Dróg Publicznych , Gospodarki Przestrzennej
należą sprawy planowania i zagospodarowania
przestrzennego oraz nazw miejscowości i obiektów fizjograficznych.
2. Zadania określone w ust.1 obejmują w szczególności:
rządowych do miejscowych planów zagospodarowania przestrze-
nnego,
wydawanie odpisów i wyrysów,
zagospodarowania przestrzennego ,
towanie wyników tej oceny,
miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
wynikającymi z ustaleń miejscowych planów zagospodarowania
przestrzennego,
10) prowadzenie spraw związanych z ustaleniem warunków zabudowy
i zagospodarowaniem terenu,
11) prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy i zagospo-
darowania terenu,
12) rejestrowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu,
wydawanych przez inne organy administracji publicznej oraz
analizowanie ich zgodności z ustalonymi warunkami zabudowy i
zagospodarowania terenu ,
13) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem nazw miejscowości,
ulic i obiektów fizjograficznych oraz numeracji nieruchomości.
Prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem drogami gminnymi i
ulicami miejskimi w szczególności:
a) przygotowywanie projektów rozstrzygnięć , wniosków i stanowisk
organów Gmin, dotyczących zaliczenia dróg i ulic do poszczególnych
kategorii ,
pasów drogowych na cele niekomunikacyjne,
publicznych ,
§ 28. Do zadań stanowiska ds. ochrony środowiska należy:
1. Prowadzenie spraw ochrony i kształtowania środowiska w tym:
1)ustalenie ograniczeń co do czasu pracy lub korzystania z urządzeń technicznych oraz środków transportu
2)nakazanie użytkowania maszyn i urządzeń technicznych, wykonywania czynności organizacyjnych uciążliwość dla środowiska
3)utrzymywanie czystości i porządku w gminie poprzez:
2. ochrona środowiska przed odpadami poprzez opracowywanie i aktualizację gminnego programu ochrony przed odpadami
3. Prowadzenie spraw związanych z ochrona środowiska atmosferycznego
4. prowadzenie spraw dotyczących przydziału lokali mieszkalnych w tym socjalnych i zastępczych
5. Prowadzenie spraw z zakresu oświetlenia ulicznego
6. Ustanowienie składek czynszu opłat za lokale i nieruchomości budowlane
7. Tworzenie i utrzymanie terenów zielonych
8. Sprawy cmentarzy i pomników wojennych
§ 29. Do zadań stanowiska ds. Działalności Gospodarczej i Rolnictwa należy
prowadzenie spraw związanych z:
1) ewidencją przedsiębiorców,
określanie stref cen obowiązujących przy przewozie osób i ładunków
taksówkami osobowymi i bagażowymi ,
4) ustalaniem czasu pracy placówek handlowych, usługowych i gastronomicznych,
5) targami i targowiskami.
6) sprawy dotyczące łowiectwa,
7) zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych,
8) zezwoleń na usuwanie drzew: krzewów,
9) nasiennictwa,
10) gospodarki wodnej ,
11) sprawy wychowywania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi.
12) prowadzenie spraw ochrony i kształtowania środowiska w zakresie gospodarki wodnej i gospodarki ściekowej
§ 30. Do zadań stanowiska pracy ds. Spraw Obywatelskich , Zdrowia, Kultury
i Sportu należą sprawy dotyczące w szczególności:
1) ewidencja ludności i dokumentów stwierdzających tożsamość,
niu o zwolnienie od kosztów sądowych ,
ustanowieniu kuratora,
opinii o wystawieniu na licytację,
4) zbiórek publicznych,
5) świadczeń na rzecz obrony.
Sprawy związane z ochroną zdrowia, a w szczególności dotyczące:
1) tworzenia i utrzymywania oraz przekształcania i likwidacji zakładów
opieki zdrowotnej,
Sprawy związane z kulturą i sztuką oraz kulturą fizyczną, wypoczynkiem
i rekreacją , a w szczególności:
1) prowadzenie spraw związanych z bibliotekami m.in. spraw tworzenia,
łączenia, przekształcania i znoszenia bibliotek, nadawania im statutów
oraz zapewnienia bibliotekom właściwych warunków działania,
prowadzenie spraw dotyczących zakładania, utrzymywania i
nadzorowania bibliotek publicznych,
2) prowadzenie spraw związanych z realizacja zadań z zakresu ochrony
dóbr kultury i muzeów,
3) realizacja zadań gminy z zakresu kultury fizycznej w tym sportu,
rekreacji i wypoczynku za wyjątkiem pracowniczych ogrodów
działkowych.
4) prowadzenie spraw związanych ze spisami
§ 31. Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy prowadzenie spraw z zakresu
akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno - opiekuńczych,
a w szczególności dotyczących:
1) rejestracji urodzin , małżeństw oraz zgonów i innych zdarzeń mających
wpływ na stan cywilny osób,
cywilnego,
zaświadczeń,
zbiorowych ,
innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
Sprawy związane z obronnością kraju, a w szczególności dotyczące:
1) przygotowania ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny,
za jedynego żywiciela,
manie rodziny oraz pokrywania należności mieszkaniowych i opłat eksploatacyjnych,
8) udzielania pomocy i informacji wojskowym organom emerytalnym,
9) zakwaterowania sił zbrojnych.
§ 32. Do zadań stanowiska ds. Obsługi komputerowej należy:
1. dbanie o należyte wyposażenie stanowisk pracy w sprzęt techniczny i komputerowy
2. korzystanie z doradztwa w użytkowaniu sprzętu
3. odbiór przychodzących informacji oraz wysyłanie takich droga elektroniczną
4. prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej
5.ochrona sieci informatycznej Urzędu
6.prowadenie rejestru programów komputerowych
§ 33. Do zadań stanowiska ds. Z zakresu funduszy europejskich oraz zamówień publicznych należy:
1. pozyskiwanie funduszy europejskich na realizację zadań
2. opracowywanie wniosków o udzielanie dofinansowania ze środków europejskich
3. opracowywanie dokumentów towarzyszących wnioskom
4. przygotowywanie dokumentacji przetargowej przy współudziale z innymi stanowiskami
5. prowadzenie rejestru udzielonych zamówień publicznych
6.współpraca z organizacjami pozarządowymi
7. administracyjno - gospodarcza obsługa Urzędu Gminy
Rozdział VII.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 34. Załączniki nr 1 - 4 do Regulaminu stanowią jego integralna część.
§ 35. 1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 4 kwietnia 2007 r.
2. Z dniem wejścia w życie Regulaminu traci moc Zarządzenie 87/2006 Wójta Gminy z dnia 28.12.2006 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Kołaczkowie
ZAŁĄCZNIK NR 1
SCHEMAT ORGANIZACYJNY URZĘDU
( Schemat organizacyjny urzędu należy sporządzić ściśle według postanowień
o organizacji urzędu , zawartych w regulaminie).
ZAŁĄCZNIK NR 2
ZASADY PODPISYWANIA PISM
§ 1. Wójt podpisuje:
1) zarządzenia, regulaminy i okólniki wewnętrzne,
Organizacyjnych Gminy i pracowników Urządu Gminy
§ 2. Sekretarz i Skarbnik podpisują pisma pozostające w zakresie ich zadań, nie zastrzeżone do podpisu Wójta.
§ 3. Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego podpisuje pisma pozostające w zakresie zadań.
§ 4. Pracownicy podpisują:
- decyzje administracyjne oraz pisma w sprawach do załatwiania których zostali upoważnieni przez Wójta
§ 5. Pracownicy przygotowujący projekty pism, w tym decyzji administracyjnych, parafują je swoim podpisem, umieszczonym na końcu tekstu projektu z lewej strony.
ZAŁĄCZNIK NR 3
ZASADY PLANOWANIA PRACY
§ 1. 1. Planowanie pracy w Urzędzie ma charakter zadaniowy i służy sprecy-
zowaniu zadań nałożonych na poszczególne stanowiska oraz wytyczaniu
i koordynacji przedsięwzięć zmierzających do realizacji tych zadań.
2 . Przedmiotem planowania pracy w Urzędzie są ważniejsze problemy
i zjawiska wymagające podjęcia działań przez Urząd.
3. Planowanie nie obejmuje zadań bieżących o charakterze rutynowym
i powtarzalnym .
§ 2. 1. Roczny plan ustala Wójt do dnia 31 grudnia roku poprzedniego.
2. Roczny plan pracy Urzędu obejmuje programy działania poszczegól-
nych stanowisk oraz zadania Urzędu nie przypisane poszczególnym
pracownikom.
3. Sekretarz przedkłada Wójtowi w terminie do dnia 1 listopada roku
poprzedniego propozycje zadań nie przypisanych poszczególnym
stanowiskom.
4. Pracownicy przedkładają Wójtowi i Sekretarzowi w terminie do dnia
15 października roku poprzedniego programy działania Wydziałów.
§ 3. 1. Programy działania stanowisk obejmują w szczególności:
1) zadania stanowisk pracy wynikające z zakresu jego działania , określo-
nego w regulaminie,
2) sposób oraz terminy realizacji zadań,
3) osoby odpowiedzialne za realizację zadań,
4) wskazanie stanowisk współdziałających w realizacji danego zadania,
5) zamierzenia w zakresie doskonalenia pracy , stanowiska,
2. Programy działania stanowisk pracy zatwierdza Wójt.
§ 4. 1. Roczny plan pracy Urzędu jest aktualizowany stosownie do modyfikacji
zakresu zadań Urzędu wynikającej ze zmian stanu prawnego i innych
przyczyn.
2. Aktualizacji rocznego planu pracy Urzędu dokonuje Wójt w formie
aneksu.
§ 5. 1. Aktualizacji programów działania na stanowiskach pracy dokonują
pracownicy w formie aneksu.
2. Paragraf 3 ust.2 i § 4 ust.1 stosuje się odpowiednio.
§ 6. 1. Za terminową i pełną realizację zadań wynikających z rocznego planu
pracy Urzędu odpowiada Wójt.
2. Na podstawie materiałów własnych i informacji uzyskanych od
pracowników, Sekretarz przedkłada Wójtowi pisemne sprawozdanie
z realizacji rocznego planu pracy Urzędu w terminie do 15 lutego
następnego roku.
§ 7. Za terminową i pełną realizację zadań wynikających z programów działania
stanowisk pracy odpowiadają pracownicy.
§ 8. Sekretarz kontroluje na bieżąco realizację rocznego planu pracy Urzędu,
w odniesieniu do poszczególnych stanowisk pracy i rozlicz pracowników z
wykonania zadań .
ZAŁĄCZNIK NR 4
KONTROLA WEWNĘTRZNA
§ 1. Kontrola pracowników i poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu
dokonywana jest pod względem:
a) legalności,
b) gospodarności ,
c) rzetelności,
d) celowości,
e) terminowości,
f) skuteczności.
§ 2. Celem kontroli jest ustalenie przyczyn i skutków ewentualnych
nieprawidłowości , ustalenie osób odpowiedzialnych za stwierdzone
nieprawidłowości oraz określanie sposobów naprawienia stwierdzonych
nieprawidłowości i przeciwdziałania im w przyszłości.
§ 3. W Urzędzie przeprowadza się następujące rodzaje kontroli:
1) kompleksowe obejmujące całość lub obszerną część działalności
poszczególnych komórek organizacyjnych lub samodzielnych stanowisk ,
2) problemowe - obejmujące wybrane zagadnienia lub zagadnienie
z zakresu działalności kontrolowanej komórki lub stanowiska ,
stanowiące niewielki fragment jego działalności,
3) wstępne - obejmujące kontrole zamierzeń i czynności przed ich
dokonaniem oraz stopnia przygotowania,
4) bieżące - obejmujące czynności w toku,
5) sprawdzające(następne) - mające miejsce po dokonaniu określonych
czynności, w szczególności mające na celu ustalenie , czy wyniki
poprzednich kontroli zostały uwzględnione w toku postępowania
kontrolowanej komórki organizacyjnej lub stanowiska.
§ 4. 1. Postępowanie kontrolne przeprowadza się w sposób umożliwiający
bezstronne i rzetelne ustalenie stanu faktycznego w zakresie działalności
kontrolowanej komórki organizacyjnej Urzędu lub stanowiska , rzetelne
jego udokumentowanie i ocenę działalności według kryteriów
określonych w § 3.
2. Stan faktyczny ustala się na podstawie dowodów zebranych w toku
postępowania kontrolnego.
3. Jako dowód może być wykorzystane wszystko, co nie jest sprzeczne
z prawem. Jako dowody mogą być wykorzystane w szczególności :
dokumenty, wyniki oględzin, zeznania świadków, opinie biegłych oraz
pisemne wyjaśnienia i oświadczenia kontrolowanych.
§ 5. Kontroli dokonują:
1) Wójt lub osoba działająca na podstawie pełnomocnictwa udzielonego
przez Wójta - w odniesieniu do kierowników poszczególnych komórek
organizacyjnych lub stanowisk( w tym stanowisk samodzielnych),
kierownicy poszczególnych komórek organizacyjnych w odniesieniu do
podporządkowanych im pracowników.
§ 6. 1. Z przeprowadzonej kontroli kompleksowej sporządza się , w terminie
20 dni od daty jej zakończenia, protokół pokontrolny.
2. Protokół pokontrolny powinien zawierać:
b) imię i nazwisko kontrolującego (kontrolujących),
c)daty rozpoczęcia i zakończenia czynności kontrolnych,
d)określenie przedmiotowego zakresu kontroli i okresu objętego kontrolą
e)imię i nazwisko kierownika kontrolowanej komórki organizacyjnej
albo osoby zajmującej kontrolowane stanowisko ,
f)przebieg i wynik czynności kontrolnych, a w szczególności wnioski
kontroli wskazujące na stwierdzone nieprawidłowości oraz wskazanie dowodów potwierdzających
ustalenia zawarte w protokole,
g)datę i miejsce podpisania protokołu,
kontrolowane stanowisko, lub notatkę o odmowie podpisani protokołu z podaniem przyczyn odmowy,
nieprawidłowości.
3.O sposobie wykorzystania wniosków i propozycji pokontrolnych decyduje Wójt.
§ 7. W przypadku odmowy podpisania protokółu przez kierownika kontrolowanej
komórki lub osobę zajmującą kontrolowane stanowisko , osoby te są
obowiązane do złożenia na ręce kontrolującego w terminie 3 dni od daty
odmowy pisemnego wyjaśnienia jej przyczyn.
§ 8. Protokół sporządza się w 2 egzemplarzach , które otrzymują kontrolowane
stanowisko pracy i Wójt Gminy.
§ 9. 1. Z kontroli innych niż kompleksowe sporządza się notatkę służbową
zawierającą odpowiednio elementy przewidziane dla protokółu
pokontrolnego.
2. Wójt może polecić sporządzenie protokołu pokontrolnego także
z innych kontroli niż kompleksowa.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2022 Gmina Kołaczkowo