Kołaczkowo: ODBIERANIE I TRANSPORT ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH Z TERENU GMINY KOŁACZKOWO.
Numer ogłoszenia: 309634 - 2015; data zamieszczenia: 17.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kołaczkowo , pl. Reymonta 3, 62-306 Kołaczkowo, woj. wielkopolskie, tel. 0-61 4385324, faks 0-61 4385321.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: ODBIERANIE I TRANSPORT ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI ZAMIESZKAŁYCH Z TERENU GMINY KOŁACZKOWO..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Odbieranie oraz transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Kołaczkowo w okresie od 01.01.2016 do 31.12.2016 r. i przekazywanie ich do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych (Region VII) Zakładu Zagospodarowania Odpadów Lulkowo (Stacji Przeładunkowej Bardo). Dostarczenie na okres realizacji umowy: - worków i pojemników na selektywne odpady komunalne, - kontenerów KP na odpady zielone oraz odpady budowlane i rozbiórkowe, Przeprowadzenie zbiórki mebli i innych odpadów wielkogabarytowych poprzez Mobilny Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych o przekazywanie ich do RIPOK. Odbieranie i transport odpadów z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych i przekazywanie ich do RIPOK..
II.1.5)
V | przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: |
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.00.00.00-7, 90.50.00.00-2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10 000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych).
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy posiadający aktualny wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzony przez Wójta Gminy Kołaczkowo w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zgodnie z art. 9c ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U.2013.1399 ze zm.)
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony poprzez złożenie stosownego oświadczenia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony poprzez złożenie stosownego oświadczenia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony poprzez złożenie stosownego oświadczenia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek zostanie spełniony poprzez złożenie stosownego oświadczenia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiana postanowień umowy zgodnie z zapisem art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamównień publicznych może dotyczyć nieprzewidzianych okoliczności formalno-prawnych takich jak zmiana podatku VAT lub innych będących następstwem zmiany obowiązującego prawa.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.kolaczkowo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Kołaczkowie, Plac Władysława Reymonta 3, 62-306 Kołaczkowo, pok. 11..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.11.2015 godzina 10:45, miejsce: Urząd Gminy w Kołaczkowie, Plac Władysława Reymonta 3, 62-306 Kołaczkowo, pok. 22 (Sekretariat)..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Dnia 18.11.2015 r. Zamawiający dokonał zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu oraz zmiany w SIWZ w rozdziale VIII. W SIWZ-AKTUALNA zmiany zaznaczono kolorem czerwonym. Termin złożenia ofert pozostaje niezmieniony tj. 26.11.2015 godz. 10:45.
Numer ogłoszenia: 310064 - 2015; data zamieszczenia: 18.11.2015
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 309634 - 2015 data 17.11.2015 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Kołaczkowo, pl. Reymonta 3, 62-306 Kołaczkowo, woj. wielkopolskie, tel. 0-61 4385324, fax. 0-61 4385321.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Dnia 21.11.2015 do siedziby Zamawiającego wpłynęły zapytania do przetargu nieograniczonego na odbieranie oraz transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Kołaczkowo, następującej treści:
Pytanie nr 1 do SIWZ rozdz. III pkt 4 ppkt 4.1.3.
Proszę o dokładne (jeżeli nie, to maksymalną ilość) podanie ilości kursów lub m3 odpadów wielkogabarytowych przeznaczonych do odbioru w miesiącach kwietniu i wrześniu przez MPSZOK.
Odpowiedź:
Zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia dotyczącej MPSZOK (Rozdz. III pkt. 8 SIWZ) Zamawiający będzie odbierał zgłoszenia od mieszkańców dotyczące chęci oddania mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, a następnie wykaz zawierający:
- imię i nazwisko właściciela,
- adres gdzie wystawione zostaną odpady,
- ilość oraz rodzaj odpadów,
prześle Wykonawcy, aby ten dostosował pojazd do ilości zgłoszeń.
W związku z tym na dzień dzisiejszy Zamawiający nie jest w stanie przewidzieć ilu właścicieli nieruchomości będzie chciało oddać meble i inne odpady wielkogabarytowe poprzez MPSZOK
w miesiącach kwiecień oraz wrzesień 2016 r.
Zamawiający może wskazać, iż w 2015 roku. :
- w m-c kwietniu było 26 zgłoszeń od właścicieli nieruchomości tj. 5 kursów- odebrano 2,80 Mg
- w m-c wrześniu były 32 zgłoszenia od właścicieli nieruchomości tj. 4 kursy- odebrano 3,88 Mg.
Pytanie nr 2 do SIWZ rozdz. III pkt 4.2.
Proszę o dokładne określenie:
1. poprzez opis rodzaju odpadów według przypisanym im kodom w ppkt od a do h
2. podanie ilości ton przeznaczonych do przewozu w każdym kodzie oddzielnie oprócz
ppkt f który należy określić m3 (metr sześcienny)
3. w jakich pojemnikach lub kontenerach będą w/w odpady składowane?
4. czy na odbiór wszystkich wymienionych odpadów- według kodów w pkt 4.2 Urząd Gminy Kołaczkowo posiada umowę z URBIS Gniezno ? Jeżeli umowy nie posiada to proszę wskazać inne miejsce do którego należy dostarczyć odpady bez umowy.
Odpowiedź:
Zamawiający usuwa z SIWZ pkt. 4.2 ppkt. b) opakowania wielomateriałowe oraz uzupełnia pkt. 4.2 kodami, w związku z tym zmieniony zapis w Rozdz. III pkt. 4.2 SIWZ brzmi następująco:
a) tworzywa sztuczne oraz opakowania z tworzyw sztucznych (20 01 39),
b) szkło i opakowania ze szkła (20 01 02),
c) papier i tektura, opakowania z papieru i tektury oraz odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji (20 01 01),
d) odpady zielone (trawa, liście) (20 02 01),
e) meble i inne odpady wielkogabarytowe (20 03 07)
f) opakowania po chemikaliach (posegregowane opakowania, właściwie zabezpieczone- niecieknące, wiarygodnej identyfikacji, nie powinny zawierać azbestu oraz związków trujących), (15 01 06),
g) odpady budowlane i rozbiórkowe (17 01 01 i 17 01 07).
2. Patrz odpowiedź na pytanie 3 oraz odpowiedź na pytanie 1.
3. PSZOK Gminy Kołaczkowo zlokalizowany jest na oczyszczalni ścieków w Kołaczkowie i składa się z 2 kontenerów morskich dlatego odpady wymienione w zmienionym pkt 4.3 SIWZ będą
gromadzone w sposób następujący:
- ppkt a), b), c), f) w workach i umieszczane w w/w zamkniętym kontenerze,
-ppkt. e) bezpośrednio w zamkniętym kontenerze,
natomiast:
- ppkt. d), g) w pojemnikach KP dostarczonych przez Wykonawcę.
4. Umowa z Urbis Gniezno zostanie podpisana w najbliższym czasie. Wszystkie odpady wymienione przez Zamawiającego w SIWZ Wykonawca ma obowiązek dostarczyć do RIPOK.
Pytanie nr 3 do SIWZ rozdz. III pkt 3 ppkt 3.8
Zamawiający przewidział do odbioru i transportu szacunkową ilość 1400 ton w okresie 12 miesięcy. W związku z powyższym wnoszę aby Zamawiający wskazał maksymalną ilość ton odpadów przeznaczoną do odbioru z podziałem na poszczególne rodzaje odpadów według ich kodu.
Odpowiedź:
Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia podstawowego do 1400 Mg na okres 12 miesięcy. W przypadku, gdy przewidziana ilość odpadów 1400 Mg zostanie odebrana przed 31.12.2016 r. Zamawiający przewidział zamówienia uzupełniające (patrz odp. pyt. 4).
Zamawiający może jedynie wskazać przewidywany procentowy udział odpadów
z poszczególnych frakcji.
Kod odpadu |
% udział |
20 03 01 |
85,00 |
15 01 01 |
1,36 |
15 01 02 |
3,50 |
15 01 07 |
3,50 |
20 01 01 |
0,07 |
20 01 02 |
0,07 |
20 01 39 |
0,07 |
20 02 01 |
4,29 |
20 03 07 |
1,07 |
17 01 01 i 17 01 07 |
0,33 |
15 01 06 |
0,03 |
Dzikie wysypiska |
0,71 |
Pytanie nr 4 do SIWZ rozdz. III pkt 3 ppkt 3.8
Czy Zamawiający przewiduje udzielenia zamówienia uzupełniającego w przypadku gdy szacunkowa ilość 1400 ton odpadów zostanie odebrana przed 31.12.2016 r. ?
Odpowiedź:
W przypadku, gdy przewidziana ilość odpadów (1400 Mg) zostanie odebrana
przed 31.12.2016r. Zamawiający przewidział w rozdziale XIX pkt. 2 SIWZ udzielenie zamówień uzupełniających dotychczasowemu Wykonawcy do max 50 % zamówienia podstawowego.
W takim przypadku, zgodnie z ustawa Pzp zostanie sporządzona nowa umowa
z dotychczasowym Wykonawcą w oparciu o cenę ryczałtową za 1 Mg zaproponowaną w ofercie przetargowej.
Mając na uwadze w/w pytania, tj. od 1 do 4 , wzywam do zmiany dotychczasowego Opisu przedmiotu zamówienia w taki sposób aby nie był naruszony Art. 29 Ustawy Pzp.
Przy obecnym opisie w/w punktów zawartym w SIWZ nie jestem wstanie prawidłowo skalkulować cenę oferty. Zastosowana przez Zamawiającego konstrukcja opisu przedmiotu zamówienia w pełni przenosi ryzyko poniesienia dodatkowych kosztów na wykonawcę,
co jest niezgodne z Ustawą.
Pytanie nr 5 do SIWZ rozdz. III pkt 5 ppkt 5.11
W związku z zapisem w/w ppkt 5.11. proszę aby Zamawiający precyzyjnie określił znaczenie zwrotów “miejsce wyodrębnione “ lub “miejsce wystawienia” . Wnoszę aby określając w/w zwroty Zamawiający wziął pod uwagę :
1. swobodny dojazd do pojemników lub kontenerów,
2. każdorazowe wystawienie pojemnika przed posesję w odległości nie większej jak 10 metrów i od strony ulicy na której jest numer tej posesji.
Proszę o zachowanie dotychczasowej zasady nie wchodzenia pracownika wykonawcy na teren posesji.
Odpowiedź:
Zamawiający wyjaśnia, iż:
- „miejsce wystawienia”- to miejsce w którym właściciel nieruchomości wystawił pojemnik
do odbioru i transportu odpadów;
- „miejsce wyodrębnione” - to takie miejsce, w którym znajduje się pojemnik na odpady. Usytuowane jest wzdłuż istniejącego opłotowania w obrębie nieruchomości przy drodze,
do którego obierający odpady ma stały dostęp.
Jednocześnie Zamawiający podkreśla, iż na terenie gminy Kołaczkowo istnieją nieruchomości,
od których odbieranie odpadów komunalnych jest możliwe poprzez zawrócenie samochodem
na terenie nieruchomości (zapis w SIWZ pkt. 5.6.).
Pytanie nr 6 do SIWZ rozdz. III pkt 9 ppkt 9.1.
Co znaczy zwrot – “na każde zgłoszenie “ ? Czy znaczy to wyłącznie , że zgłoszenie następuje po zapełnieniu pojemnika lub kontenera ?
Odpowiedź
W przypadku odpadów zbieranych w kontenerach KP po zapełnieniu się pojemnika, natomiast
w pozostałych na zgłoszenie Zamawiającego, gdy w kontenerach morskich pełniących funkcję PSZOK zgromadzi się odpowiednia ilość odpadów przeznaczona do odbioru i transportu przez Wykonawcę.
Pytanie nr 7 do SIWZ rozdz. III pkt 11 ppkt 11.3
W przypadku dłuższego okresu czasu awarii stacji przeładunkowej w Bardzie - kto będzie pokrywał dodatkowe koszty wynikające z różnicy kilometrów pomiędzy Bardem
a wskazaną instalacją zastępczą ( koszty dotyczą zarówno pojazdu jak czasu pracy pracowników?
Proszę o udzielenie odpowiedzi w sposób jednoznaczny, wyczerpujący i uwzględniający wszystkie okoliczności.
Odpowiedź
Wykonawca pokrywa wszelkie koszty wymienione w pytaniu nr 7.
Zgodnie z art. 38 ust. 2 Zamawiający publikuje zapytania na stronie internetowej. Ponieważ zmiana SIWZ nie prowadzi do zmiany treści ogłoszenia, a zapytania nie wymagają dodatkowego czasu dla Wykonawców do przygotowania oferty, termin złożenia ofert pozostaje niezmieniony tj. 26.11.2015 godz. 10:45.
Zmiany w SIWZ- AKTUALNA z dnia 23.11.2015 r. zaznaczono kolorem czerwonym.
Dnia 24.11.2015 do siedziby Zamawiającego wpłynęły zapytania do przetargu nieograniczonego na odbieranie oraz transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Kołaczkowo, następującej treści:
Wyjaśnienie do odpowiedzi na pytanie nr 1
Jeżeli Zamawiający nie jest w stanie przewidzieć ile będzie odpadów wielkogabarytowych, to wykonawca tym bardziej nie wie jaką pracę będzie musiał wykonać a tym samym nie jest w stanie skalkulować ofertę. Dane za rok 2015 także posiadamy, ale one nie dotyczą przedmiotu zamówienia w obecnej SIWZ. Ponieważ wielkość Zamówienia określa Zamawiający zgodnie z art. 29 Ustawy Pzp, to wnioskuję o podanie maksymalnej ilości kursów jaką Zamawiający przewiduje łącznie w kwietniu i wrześniu 2016 roku.
Odpowiedź:
Zamawiający nie jest w stanie na dzień dzisiejszy określić maksymalnej ilości kursów z uwagi na brak wiedzy dotyczącej ładowności samochodu jakim Wykonawca zamierza odbierać
i transportować meble i inne odpady wielkogabarytowe poprzez Mobilny Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych.
Wyjaśnienie do odpowiedzi na pytanie nr 2
Jeżeli PSZOK składa się z 2 kontenerów morskich, to do kogo będzie należał załadunek(przeładunek) odpadów wymienionych w ppkt : a , b, c, f oraz e zebranych w tych kontenerach na pojazd wykonawcy odbierający te odpady ?
Odpowiedź
Zgodnie z zapisami SIWZ Rozdz. III pkt. 9.2 załadunek odpadów z PSZOK należał będzie do Wykonawcy.
Wyjaśnienie do pytania nr 3
Czy w ramach zlecenia, do wykonawcy będzie należał załadunek odpadów znajdujących się na dzikich wysypiskach ?
Odpowiedź:
Załadunek odpadów znajdujących się na dzikich wysypiskach należał będzie do Wykonawcy.
Dnia 25.11.2015 do siedziby Zamawiającego wpłynęło zapytania do przetargu nieograniczonego na odbieranie oraz transport odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Kołaczkowo, następującej treści:
Wyjaśnienia do pytania nr 1
Ładowność pojazdu wynosi 6,5 tony a pojemność skrzyni ładunkowej 25m3 – pojazd typowy, ogólnie używany .Mając na uwadze art. 29 Ustawy Pzp wnoszę ponownie aby Zamawiający wskazał maksymalną łączną ilość kursów w miesiącach kwietniu i wrześniu 2016 r. przeznaczoną do odbioru odpadów przez MPSZOK . Zamówienie złożone w tej konstrukcji przez Zamawiającego w pełni przenosi ryzyko poniesienia dodatkowych kosztów na wykonawcę, co jest niezgodne z Ustawą Pzp. Stanowisko takie podziela również Krajowa Izba Odwoławcza – patrz KIO 2941/2012.
Poza tym nie można skalkulować usługi, której Zamawiający nie może określić. Ewentualnie proszę zrezygnować z tego rodzaju usługi.
Odpowiedź do pytania nr 1
Zamawiający nie może określić objętości oraz ilości kursów ponieważ zgłoszenia
od mieszkańców w sprawie chęci oddania mebli i innych odpadów wielkogabarytowych poprzez Mobilny Punkt Zbiórki Odpadów Komunalnych będą odbierane sukcesywnie
od 2016 roku. Zamawiający określił natomiast w SIWZ ilość Mg do odebrania
oraz transportu przez Wykonawcę w ramach niniejszego zamówienia w skład których wchodzi także usługa wykonywana przez MPSZOK. Zaznaczył także iż w przypadku przekroczenia 1400 Mg przed 31.12.2016 r. udzieli zamówień uzupełniających do 50% zamówienia podstawowego. Z związku z tym iż rozliczenie z Wykonawcą następuje za 1 Mg oferent jest w stanie skalkulować koszt wywozu 1 transportu odpadów, gdyż biorąc pod uwagę pojemność i ładowność wskazanego samochodu oblicza cenę
1 transportu wliczając wszystkie koszty pośrednie oraz marżę.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2022 Gmina Kołaczkowo