OCHRONA ŚRODOWISKA
Wniosek o udzielenie/zmianę* zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych wraz z załącznikami.
Urząd Gminy w Kołaczkowie
Plac Władysława Reymonta 3
62-306 Kołaczkowo
Dokumenty należy złożyć w pok. nr 22 (SEKRETARIAT) lub bezpośrednio w pok. nr 11.
---------------------------------------------------------------------
USTAWA z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
---------------------------------------------------------------------
107 zł – za wydanie zezwolenia (na podstawie ustawy o opłacie skarbowej zał. część 1.III pkt 42);
53,50 zł – za przedłużenie terminu ważności lub rozszerzenia zakresu działalności (na podstawie ustawy o opłacie skarbowej zał. część III pkt 46 ppkt 1);
10 zł – za wydanie decyzji innej, niż wymienionej w tym załączniku, do której mają zastosowanie przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego (na podstawie ustawy o opłacie skarbowej zał. część 1.I pkt 53);
17 zł – za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury (na podstawie ustawy o opłacie skarbowej zał. część IV ).
Opłatę/-y należy dokonać w dniu złożenia dokumentu:
· przelewem-bezpośrednio na rachunek bankowy:
22 9681 0002 1100 0143 0001 9813,
· gotówką w banku lub na poczcie-pobierając wcześniej wypisany blankiet „polecenie przelewu”
z dopiskiem: opłata skarbowa za wydanie zezwolenia– wniosek z dnia
Sprawa załatwiana jest w formie decyzji administracyjnej w ciągu miesiąca od dnia wpływu wniosku do urzędu.
W sprawach szczególnie skomplikowanych w terminie do 2 miesięcy od dnia wpływu wniosku do urzędu.
USTAWA z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 12 listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych.
Uchwała Nr XXII/154/2013 Rady Gminy Kołaczkowo
z dnia 25 marca 2013 r. w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za pośrednictwem Wójta Gminy Kołaczkowo w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Przed podjęciem decyzji w sprawie wydania zezwolenia Wójt Gminy Kołaczkowo może:
· wezwać przedsiębiorcę do uzupełnienia, w wyznaczonym terminie, jednak nie krótszym niż 14 dni, brakującej dokumentacji poświadczającej, że przedsiębiorca spełnia warunki określone przepisami prawa, wymagane do wykonywania działalności objętej zezwoleniem;
· dokonać kontrolnego sprawdzenia faktów podanych we wniosku o udzielenie zezwolenia w celu stwierdzenia, czy przedsiębiorca spełnia warunki wykonywania działalności objętej zezwoleniem.
Przedsiębiorca jest zobowiązany niezwłocznie zgłaszać Wójtowi Gminy Kołaczkowo wszelkie zmiany danych określonych w zezwoleniu.
Odmowa wydania zezwolenia, jego zmiana i cofnięcie zezwolenia następuje w drodze decyzji Wójta Gminy Kołaczkowo.
Zezwolenie wydaje się na czas oznaczony, nie dłuższy niż 10 lat.
Wójt Gminy Kołaczkowo odmówi wydania zezwolenia jeżeli zamierzony sposób nieczystościami ciekłymi:
· jest niezgodny z wymaganiami ustawy i przepisami odrębnymi;
· mógłby powodować zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzi lub środowiska;
· przedsiębiorca ma zaległości podatkowe lub zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne.
Jeżeli przedsiębiorca, który uzyskał zezwolenie, nie wypełnia określonych w nim warunków, organ, który wydał zezwolenie, wzywa go do niezwłocznego zaniechania naruszania tych warunków. Jeżeli przedsiębiorca mimo wezwania nadal narusza te warunki, organ cofa, w drodze decyzji, zezwolenie bez odszkodowania.
Wygaśnięcie lub cofnięcie zezwolenia nie zwalnia przedsiębiorcy z wykonania określonych w zezwoleniu obowiązków dotyczących wymagań sanitarnych i ochrony środowiska.
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2022 Gmina Kołaczkowo